2019
2018
2018
2017
2017
2016
2016
2015
2015
2014
2014
2013
2013
2012
2012
2011
2011
2010
2010
2009
2009
2008
2008
2007
2007
2006
2006
2005
2005
2004
2004
 

JURE ZADNIKAR

 

UNDER CONSTRUCTION

 

Malevič obišče Halkidiko

 

18. 12. 2018 - 31. 1. 2019

 

 

  

 

Under construction – kurnik, ki se sestavlja; slika, ki se ustvarja; svet, ki se gradi; umetnost, ki

se skoz svojo zgodovino zbira in prebira ...

Slike iz serije Under construction so sožitje med posnetki suprematističnih slik Kazimirja

Maleviča (1878-1935) in realistično odslikanimi podeželskimi zgradbami s Halkidike pri Solunu,

kjer je že dve desetletji moj drugi dom.

Malevičeve suprematistične slike so preproste in prepoznavne abstraktne geometrijske

kompozicije. Lahko rečem, da imajo v svetu umetnosti — in z njo povezane teorije — kulten

status. Še posebej slike črnega kvadrata. Sam jih doživljam idejno, ne toliko kot slike. Danes

imajo že kar simbolen pomen, zato se mi njihovo posnemanje ne zdi tako problematično. Zdi se

mi celo, da suprematistične slike kar kličejo k nekakšni manipulaciji. Med njihovim posnemanjem

se nisem spuščal v slikarske podrobnosti, drugačne so tudi dimenzije nastalih slik in slik

izvirnikov.

     

Suprematistične slike doživljam kot tipičen slikarski modernizem abstraktnega, radikalnega in

racionalnega pristopa. S takšnim pristopom so močno vplivale na kasnejšo umetnost in vplivajo

tudi na današnjo. Je pa pri Maleviču in nekoliko kasnejšem konstruktivizmu, ki je svojo

oblikotvornost črpal iz suprematizma in njegovo idejo vpeljeval v propagando socialistične

revolucije, čutiti izredno močno prepričanje in vero v bodočnost. To je nekaj, za kar mislim, da

jima današnji svet in današnja umetnost lahko močno zavidata.

      

Zanimivo je, da je Malevič pred suprematističnim obdobjem slikal tudi v duhu novega

primitivizma, ki je črpal svoj navdih v življenju podeželja in v ruski ljudski umetnosti. Prav tako je

Malevič —zaradi močnega vpliva socialistične umetnosti —ruralne motive upodabljal tudi po

svojem suprematističnem obdobju, vendar drugače, tudi z jasno izkušnjo abstraktnega slikarstva.

       

V nastale slike kot nasprotje Malevičevim abstraktnim slikam vnašam stvarnost, tradicijo in

laičnost. Srečata se dva zelo različna svetova, ki pa kažeta tudi sorodnosti in možnosti za

sobivanje.


J. Z., novembra 2018

 

U. c. 1, Kurnik; 2017, akril in olje, 120x90 cm

 

 

U. c. 2, Skladišče; 2017, akril in olje, 100x100 cm

  

  U. c. 3, Drevesna hiša; 2017, akril in olje, 140x85 cm

 

U. c. 4, Rdeča hiša; 2018, akril in olje, 115x115 cm

 

  U. c. 5, Staja; 2018, akril in olje, 110x95 cm

 

  U. c. 6, Kamnita hiša; 2018, akril in olje, 105x105 cm

 

U. c. 7, Konstrukcija; 2018, akril in olje, 110x95 cm

 

U. c. 8, Kočica; 2018, akril in olje, 120x100 cm

 

U. c. 9, Kapelica; 2018, akril in olje, 120x85 cm

 

U. c. 10, Ploščad v snegu; 2018, akril in olje, 113x113 cm

   

  U. c. 11, Zelenjavni vrt; 2018, akril in olje, 115x95 cm

 

  U. c. 12, Vagon na posesti; 2018, akril in olje, 130x80 cm

 

  U. c. 13, Ohišje; 2018, akril in olje, 110x110 cm

 

  U. c. 14, Staja od blizu; 2018, akril in olje, 125x100 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Aljoša Abrahamsberg, Jure Zadnikar, Arne Brejc

https://www.youtube.com/watch?v=Mgy-18r36qA