2024
2023
2023
2022
2022
2021
2021
2020
2020
2019
2019
2018
2018
2017
2017
2016
2016
2015
2015
2014
2014
2013
2013
2012
2012
2011
2011
2010
2010
2009
2009
2008
2008
2007
2007
2006
2006
2005
2005
2004
2004
 

JURE ZADNIKAR

 

UNDER CONSTRUCTION

 

Malevič obišče Halkidiko

 

18. 12. 2018 - 31. 1. 2019

 

 

  

 

Under construction – kurnik, ki se sestavlja; slika, ki se ustvarja; svet, ki se gradi; umetnost, ki

se skoz svojo zgodovino zbira in prebira ...

Slike iz serije Under construction so sožitje med posnetki suprematističnih slik Kazimirja

Maleviča (1878-1935) in realistično odslikanimi podeželskimi zgradbami s Halkidike pri Solunu,

kjer je že dve desetletji moj drugi dom.

Malevičeve suprematistične slike so preproste in prepoznavne abstraktne geometrijske

kompozicije. Lahko rečem, da imajo v svetu umetnosti — in z njo povezane teorije — kulten

status. Še posebej slike črnega kvadrata. Sam jih doživljam idejno, ne toliko kot slike. Danes

imajo že kar simbolen pomen, zato se mi njihovo posnemanje ne zdi tako problematično. Zdi se

mi celo, da suprematistične slike kar kličejo k nekakšni manipulaciji. Med njihovim posnemanjem

se nisem spuščal v slikarske podrobnosti, drugačne so tudi dimenzije nastalih slik in slik

izvirnikov.

     

Suprematistične slike doživljam kot tipičen slikarski modernizem abstraktnega, radikalnega in

racionalnega pristopa. S takšnim pristopom so močno vplivale na kasnejšo umetnost in vplivajo

tudi na današnjo. Je pa pri Maleviču in nekoliko kasnejšem konstruktivizmu, ki je svojo

oblikotvornost črpal iz suprematizma in njegovo idejo vpeljeval v propagando socialistične

revolucije, čutiti izredno močno prepričanje in vero v bodočnost. To je nekaj, za kar mislim, da

jima današnji svet in današnja umetnost lahko močno zavidata.

      

Zanimivo je, da je Malevič pred suprematističnim obdobjem slikal tudi v duhu novega

primitivizma, ki je črpal svoj navdih v življenju podeželja in v ruski ljudski umetnosti. Prav tako je

Malevič —zaradi močnega vpliva socialistične umetnosti —ruralne motive upodabljal tudi po

svojem suprematističnem obdobju, vendar drugače, tudi z jasno izkušnjo abstraktnega slikarstva.

       

V nastale slike kot nasprotje Malevičevim abstraktnim slikam vnašam stvarnost, tradicijo in

laičnost. Srečata se dva zelo različna svetova, ki pa kažeta tudi sorodnosti in možnosti za

sobivanje.


J. Z., novembra 2018

 

U. c. 1, Kurnik; 2017, akril in olje, 120x90 cm

 

 

U. c. 2, Skladišče; 2017, akril in olje, 100x100 cm

  

  U. c. 3, Drevesna hiša; 2017, akril in olje, 140x85 cm

 

U. c. 4, Rdeča hiša; 2018, akril in olje, 115x115 cm

 

  U. c. 5, Staja; 2018, akril in olje, 110x95 cm

 

  U. c. 6, Kamnita hiša; 2018, akril in olje, 105x105 cm

 

U. c. 7, Konstrukcija; 2018, akril in olje, 110x95 cm

 

U. c. 8, Kočica; 2018, akril in olje, 120x100 cm

 

U. c. 9, Kapelica; 2018, akril in olje, 120x85 cm

 

U. c. 10, Ploščad v snegu; 2018, akril in olje, 113x113 cm

   

  U. c. 11, Zelenjavni vrt; 2018, akril in olje, 115x95 cm

 

  U. c. 12, Vagon na posesti; 2018, akril in olje, 130x80 cm

 

  U. c. 13, Ohišje; 2018, akril in olje, 110x110 cm

 

  U. c. 14, Staja od blizu; 2018, akril in olje, 125x100 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Aljoša Abrahamsberg, Jure Zadnikar, Arne Brejc

https://www.youtube.com/watch?v=Mgy-18r36qA