JURE ZADNIKAR
UNDER CONSTRUCTION
Malevič obišče Halkidiko
18. 12. 2018 - 31. 1. 2019
Under construction – kurnik, ki se sestavlja; slika, ki se ustvarja; svet, ki se gradi; umetnost, ki
se skoz svojo zgodovino zbira in prebira ...
Slike iz serije Under construction so sožitje med posnetki suprematističnih slik Kazimirja
Maleviča (1878-1935) in realistično odslikanimi podeželskimi zgradbami s Halkidike pri Solunu,
kjer je že dve desetletji moj drugi dom.
Malevičeve suprematistične slike so preproste in prepoznavne abstraktne geometrijske
kompozicije. Lahko rečem, da imajo v svetu umetnosti — in z njo povezane teorije — kulten
status. Še posebej slike črnega kvadrata. Sam jih doživljam idejno, ne toliko kot slike. Danes
imajo že kar simbolen pomen, zato se mi njihovo posnemanje ne zdi tako problematično. Zdi se
mi celo, da suprematistične slike kar kličejo k nekakšni manipulaciji. Med njihovim posnemanjem
se nisem spuščal v slikarske podrobnosti, drugačne so tudi dimenzije nastalih slik in slik
izvirnikov.
Suprematistične slike doživljam kot tipičen slikarski modernizem abstraktnega, radikalnega in
racionalnega pristopa. S takšnim pristopom so močno vplivale na kasnejšo umetnost in vplivajo
tudi na današnjo. Je pa pri Maleviču in nekoliko kasnejšem konstruktivizmu, ki je svojo
oblikotvornost črpal iz suprematizma in njegovo idejo vpeljeval v propagando socialistične
revolucije, čutiti izredno močno prepričanje in vero v bodočnost. To je nekaj, za kar mislim, da
jima današnji svet in današnja umetnost lahko močno zavidata.
Zanimivo je, da je Malevič pred suprematističnim obdobjem slikal tudi v duhu novega
primitivizma, ki je črpal svoj navdih v življenju podeželja in v ruski ljudski umetnosti. Prav tako je
Malevič —zaradi močnega vpliva socialistične umetnosti —ruralne motive upodabljal tudi po
svojem suprematističnem obdobju, vendar drugače, tudi z jasno izkušnjo abstraktnega slikarstva.
V nastale slike kot nasprotje Malevičevim abstraktnim slikam vnašam stvarnost, tradicijo in
laičnost. Srečata se dva zelo različna svetova, ki pa kažeta tudi sorodnosti in možnosti za
sobivanje.
J. Z., novembra 2018
U. c. 1, Kurnik; 2017, akril in olje, 120x90 cm
U. c. 2, Skladišče; 2017, akril in olje, 100x100 cm
U. c. 3, Drevesna hiša; 2017, akril in olje, 140x85 cm
U. c. 4, Rdeča hiša; 2018, akril in olje, 115x115 cm
U. c. 5, Staja; 2018, akril in olje, 110x95 cm
U. c. 6, Kamnita hiša; 2018, akril in olje, 105x105 cm
U. c. 7, Konstrukcija; 2018, akril in olje, 110x95 cm
U. c. 8, Kočica; 2018, akril in olje, 120x100 cm
U. c. 9, Kapelica; 2018, akril in olje, 120x85 cm
U. c. 10, Ploščad v snegu; 2018, akril in olje, 113x113 cm
U. c. 11, Zelenjavni vrt; 2018, akril in olje, 115x95 cm
U. c. 12, Vagon na posesti; 2018, akril in olje, 130x80 cm
U. c. 13, Ohišje; 2018, akril in olje, 110x110 cm
U. c. 14, Staja od blizu; 2018, akril in olje, 125x100 cm
Aljoša Abrahamsberg, Jure Zadnikar, Arne Brejc
https://www.youtube.com/watch?v=Mgy-18r36qA
|