• marec 2023
    • februar 2023
2023
2022
2022
2021
2021
2020
2020
2019
2019
2018
2018
2017
2017
2016
2016
2015
2015
2014
2014
2013
2013
2012
2012
2011
2011
2010
2010
2009
2009
2008
2008
2007
2007
2006
2006
2005
2005
2004
2004
 

VRT, KI GA PREGANJA RAJ

8. 9. - 27. 9. 2020 

 

   

Razstava rezidenčnih umetnikov festivala SONICA

 Razstava predstavlja nova dela petih mednarodnih umetnikov, ki delujejo na presečišču zvoka in drugih medijev. Nastala so v sklopu umetniških rezidenc festivala SONICA, za katere smo se odločili, da bi umetnikom nudili prostore podpore in umika, v katerih lahko nastanejo ideje in zametki novih del. Obenem pa smo razmišljali, kako bi lahko otoke oddiha umestili tudi zunaj galerijskih prostorov.

Proti koncu življenja, ko se je že soočal z boleznijo, se je Derek Jarman umaknil v kočo Prospect v sivi in surovi pokrajini Dungeness v bližini jedrske elektrarne in začel gojiti vrt. Njegov vrt je bil skrbno načrtovan: del pred hišo je bil urejen, del za hišo pa kaotičen, oba sta bila posuta s skulpturami in najdenimi predmeti in čeprav je bila pokrajina groba, je Jarmanu uspelo vzgojiti nekatere nove rastlinske vrste. Tako je "sčasoma vrt dobival nov pomen: rastline so se upirale močnemu vetru, sonce, kot iz Doline smrti, se je spajalo z Derekovim bojem z boleznijo, se ji nato zoperstavljalo, in ko so rože vzcvetele, je Jarmanovo zdravje začelo pešati. V svojih vrtnarskih dnevnikih je Jarman zapisal: »Vse vrtove preganja raj. Toda samo nekateri so rajski. Moj je en od njih.« Ko Jarman razmišlja o vrtu, razmišlja o vztrajnosti, bujnosti, trdoživosti, o kontrastih, o nepravilnostih, namesto o nadzoru. Vrt tako postaja časovna umetnost. Vrt kot prostor kontemplacije in kot celosten prostor služi kot ozadje festivala. Vrt kot osebni in zasebni, a kljub temu estetski in na pol javni prostor, namenjen obiskovalcem; in kot metafora za dialog s silami narave; vrt kot oblika odmika od sveta; vrt kot simbol eskapizma, identitete in lastnine. Vrt kot kos zemljišča, prostor, h kateremu se lahko vračamo, navkljub ali ravno zaradi napetosti zunaj. Vrt, ki vedno raste, tudi, kot je zaprt; in vrt, ki ga oblikujejo okoliščine in ki ga preganja podoba raja.

Na razstavi sodelujejo umetniki iz mednarodnega prostora: Svetlana Maraš, Alois Yang, Simina Oprescu, Clara de Asis in Peter Kutin. Ob razstavi bomo organizirali serijo spremljevalnih dogodkov: pogovore z umetniki, vodstva, performanse in satelitne lokacije - razstave postavljene v javnem prostoru - v mestne vrtove, ki jih bodo umetniki oživljali z zvočnimi kompozicijami.

Razstava je nastala v sodelovanju MoTe - Muzeja tranzitornih umetnosti in Galerije Equrna. Projekt

sofinancira MOL - Oddelek za kulturo ter Ministrstvo za Kulturo. Umetnike na razstavi predstavlja

platforma SHAPE.


 

 

   

 

 

 

 

Razstava v Equrni bo predstavila nova dela, ustvarjena posebej za to razstavo, ki vizualno umetnost prečijo z 
zvokom in se skozi video, grafiko, performans dotikajo vizualnih razsežnosti zvoka in glasbe. Ker smo se znašli v času krhkosti vrednot, struktur in ureditve sveta, nam razstava tako ponuja vpogled v umetniška dela kot vrtove v času pretresov. Vrtovi se neprestano spreminjajo in tudi dela na razstavi se ukvarjajo s spremenljivostjo, krhkostjo in nepredvidljivostjo.