2025 2024 - december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- junij 2024
- maj 2024
- april 2024
- marec 2024
- januar 2024
2024 2023 - december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- julij 2023
- junij 2023
- april 2023
- marec 2023
- februar 2023
2023 2022 - december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- julij 2022
- maj, junij 2022
- april 2022
- marec 2022
- januar, februar 2022
2022 2021 - december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- julij, avgust 2021
- maj, junij 2021
- april 2021
- marec 2021
- februar 2021
2021 2020 - oktober 2021 - januar 2021
- september 2020
- julij, avgust 2020
- marec 2020
- februar 2020
- januar 2020
2020 2019 - november 2019
- oktober 2019
- junij - september 2019
- maj 2019
- april 2019
- marec 2019
- februar 2019
2019 2018 - december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- junij 2018
- maj 2018
- april 2018
- marec 2018
- februar 2018
2018 2017 - december 2017
- oktober, november 2017
- september 2017
- junij 2017
- maj 2017
- april 2017
- marec 2017
- februar 2017
- januar 2017
2017 2016 - november 2016
- oktober 2016
- julij - avgust - september 2016
- april - maj - junij 2016
- februar - marec 2016
2016 2015 - december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- julij, avgust 2015
- maj, junij 2015
- april 2015
- februar in marec 2015
- januar 2015
2015 2014 - november in december 2014
- oktober 2014
- september 2014
- junij 2014
- maj 2014
- april 2014
- februar in marec 2014
2014 2013 - december
- november
- oktober
- september 2013
- julij 2013
- junij 2013
- maj 2013
- april 2013
- marec 2013
- februar 2013
- januar 2013
2013 2012 - december 2012
- oktober 2012
- november 2012
- avgust 2012
- julij 2012
- junij 2012
- maj 2012
- april 2012
- marec 2012
- februar 2012
2012 2011 - december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- julij 2011
- junij 2011
- maj 2011
- april 2011
- marec 2011
- februar 2011
- januar 2011
2011 2010 - december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- junij 2010
- maj 2010
- april 2010
- marec 2010
- februar 2010
- januar 2010
2010 2009 - december 2009
- oktober 2009
- oktober 2009
- september 2009
- junij 2009
- maj 2009
- april 2009
- marec 2009
- februar 2009
- januar 2009
2009 2008 - november 2008
- oktober 2008
- septemeber 2008
- avgust 2008
- junij, julij 2008
- junij 2008
- maj 2008
- april 2008
- marec 2008
- februar 2008
- januar 2008
2008 2007 - december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- avgust 2007
- junij 2007
- maj-junij 2007
- maj 2007
- april 2007
- marec 2007
- februar 2007
- januar 2007:
2007 2006 - december 2006:
- november 2006:
- oktober 2006:
- september 2006:
- avgust 2006:
- julij 2006:
- junij 2006:
- maj 2006:
- april 2006:
- marec 2006:
- februar 2006:
- januar 2006:
2006 2005 - december 2005:
- november 2005:
- oktober 2005:
- september 2005:
- september 2005:
- avgust 2005:
- julij 2005:
- junij 2005:
- maj 2005:
- april 2005
- marec 2005:
- februar 2005:
- januar-februar 2005
- januar 2005
2005 2004 - december:
- november 2004:
- oktober:
- september:
- avgust:
- julij:
- junij:
- maj 2004:
- april 2004:
2004 |
VRT, KI GA PREGANJA RAJ
8. 9. - 27. 9. 2020
Razstava rezidenčnih umetnikov festivala SONICA
Razstava predstavlja nova dela petih mednarodnih umetnikov, ki delujejo na presečišču zvoka in drugih medijev. Nastala so v sklopu umetniških rezidenc festivala SONICA, za katere smo se odločili, da bi umetnikom nudili prostore podpore in umika, v katerih lahko nastanejo ideje in zametki novih del. Obenem pa smo razmišljali, kako bi lahko otoke oddiha umestili tudi zunaj galerijskih prostorov.
Proti koncu življenja, ko se je že soočal z boleznijo, se je Derek Jarman umaknil v kočo Prospect v sivi in surovi pokrajini Dungeness v bližini jedrske elektrarne in začel gojiti vrt. Njegov vrt je bil skrbno načrtovan: del pred hišo je bil urejen, del za hišo pa kaotičen, oba sta bila posuta s skulpturami in najdenimi predmeti in čeprav je bila pokrajina groba, je Jarmanu uspelo vzgojiti nekatere nove rastlinske vrste. Tako je "sčasoma vrt dobival nov pomen: rastline so se upirale močnemu vetru, sonce, kot iz Doline smrti, se je spajalo z Derekovim bojem z boleznijo, se ji nato zoperstavljalo, in ko so rože vzcvetele, je Jarmanovo zdravje začelo pešati. V svojih vrtnarskih dnevnikih je Jarman zapisal: »Vse vrtove preganja raj. Toda samo nekateri so rajski. Moj je en od njih.« Ko Jarman razmišlja o vrtu, razmišlja o vztrajnosti, bujnosti, trdoživosti, o kontrastih, o nepravilnostih, namesto o nadzoru. Vrt tako postaja časovna umetnost. Vrt kot prostor kontemplacije in kot celosten prostor služi kot ozadje festivala. Vrt kot osebni in zasebni, a kljub temu estetski in na pol javni prostor, namenjen obiskovalcem; in kot metafora za dialog s silami narave; vrt kot oblika odmika od sveta; vrt kot simbol eskapizma, identitete in lastnine. Vrt kot kos zemljišča, prostor, h kateremu se lahko vračamo, navkljub ali ravno zaradi napetosti zunaj. Vrt, ki vedno raste, tudi, kot je zaprt; in vrt, ki ga oblikujejo okoliščine in ki ga preganja podoba raja.
Na razstavi sodelujejo umetniki iz mednarodnega prostora: Svetlana Maraš, Alois Yang, Simina Oprescu, Clara de Asis in Peter Kutin. Ob razstavi bomo organizirali serijo spremljevalnih dogodkov: pogovore z umetniki, vodstva, performanse in satelitne lokacije - razstave postavljene v javnem prostoru - v mestne vrtove, ki jih bodo umetniki oživljali z zvočnimi kompozicijami.
Razstava je nastala v sodelovanju MoTe - Muzeja tranzitornih umetnosti in Galerije Equrna. Projekt
sofinancira MOL - Oddelek za kulturo ter Ministrstvo za Kulturo. Umetnike na razstavi predstavlja
platforma SHAPE.

.jpg)
Razstava v Equrni bo predstavila nova dela, ustvarjena posebej za to razstavo, ki vizualno umetnost prečijo z zvokom in se skozi video, grafiko, performans dotikajo vizualnih razsežnosti zvoka in glasbe. Ker smo se znašli v času krhkosti vrednot, struktur in ureditve sveta, nam razstava tako ponuja vpogled v umetniška dela kot vrtove v času pretresov. Vrtovi se neprestano spreminjajo in tudi dela na razstavi se ukvarjajo s spremenljivostjo, krhkostjo in nepredvidljivostjo. |