- junij 2024
- maj 2024
- april 2024
- marec 2024
- januar 2024
2024 2023 - december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- julij 2023
- junij 2023
- april 2023
- marec 2023
- februar 2023
2023 2022 - december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- julij 2022
- maj, junij 2022
- april 2022
- marec 2022
- januar, februar 2022
2022 2021 - december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- julij, avgust 2021
- maj, junij 2021
- april 2021
- marec 2021
- februar 2021
2021 2020 - oktober 2021 - januar 2021
- september 2020
- julij, avgust 2020
- marec 2020
- februar 2020
- januar 2020
2020 2019 - november 2019
- oktober 2019
- junij - september 2019
- maj 2019
- april 2019
- marec 2019
- februar 2019
2019 2018 - december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- junij 2018
- maj 2018
- april 2018
- marec 2018
- februar 2018
2018 2017 - december 2017
- oktober, november 2017
- september 2017
- junij 2017
- maj 2017
- april 2017
- marec 2017
- februar 2017
- januar 2017
2017 2016 - november 2016
- oktober 2016
- julij - avgust - september 2016
- april - maj - junij 2016
- februar - marec 2016
2016 2015 - december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- julij, avgust 2015
- maj, junij 2015
- april 2015
- februar in marec 2015
- januar 2015
2015 2014 - november in december 2014
- oktober 2014
- september 2014
- junij 2014
- maj 2014
- april 2014
- februar in marec 2014
2014 2013 - december
- november
- oktober
- september 2013
- julij 2013
- junij 2013
- maj 2013
- april 2013
- marec 2013
- februar 2013
- januar 2013
2013 2012 - december 2012
- oktober 2012
- november 2012
- avgust 2012
- julij 2012
- junij 2012
- maj 2012
- april 2012
- marec 2012
- februar 2012
2012 2011 - december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- julij 2011
- junij 2011
- maj 2011
- april 2011
- marec 2011
- februar 2011
- januar 2011
2011 2010 - december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- junij 2010
- maj 2010
- april 2010
- marec 2010
- februar 2010
- januar 2010
2010 2009 - december 2009
- oktober 2009
- oktober 2009
- september 2009
- junij 2009
- maj 2009
- april 2009
- marec 2009
- februar 2009
- januar 2009
2009 2008 - november 2008
- oktober 2008
- septemeber 2008
- avgust 2008
- junij, julij 2008
- junij 2008
- maj 2008
- april 2008
- marec 2008
- februar 2008
- januar 2008
2008 2007 - december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- avgust 2007
- junij 2007
- maj-junij 2007
- maj 2007
- april 2007
- marec 2007
- februar 2007
- januar 2007:
2007 2006 - december 2006:
- november 2006:
- oktober 2006:
- september 2006:
- avgust 2006:
- julij 2006:
- junij 2006:
- maj 2006:
- april 2006:
- marec 2006:
- februar 2006:
- januar 2006:
2006 2005 - december 2005:
- november 2005:
- oktober 2005:
- september 2005:
- september 2005:
- avgust 2005:
- julij 2005:
- junij 2005:
- maj 2005:
- april 2005
- marec 2005:
- februar 2005:
- januar-februar 2005
- januar 2005
2005 2004 - december:
- november 2004:
- oktober:
- september:
- avgust:
- julij:
- junij:
- maj 2004:
- april 2004:
2004 |
BARVE / COLORS
kuratorja Tomaž in Arne Brejc
6. julij - 4. avgust 2023
Avtorji:
Uršula Berlot, Tomo Brejc, Ksenija Čerče, Jon Derganc, IRWIN, Duša Jesih, Dušan Kirbiš, Zmago Lenárdič, Polona Maher, Maruša Meglič, Borut Popenko, Mihael Rudl
Po antoloških predstavitvah črne, zelene, modre in rdeče barve je Equrna znova odeta v barve: tokrat kot razprta mavrica barv, odtenkov, snovi in svetlobe. Ob slikah na stenah se prostor galerije odpre fotografijam, tiskom in videoprojekcijam. Toda kako preslikati njihovo neponovljivo enkratnost v povezano sobivanje na stenah galerije, kako ustvariti iz različnih ravni, na katerih barve bivajo, predstavo valujoče barvne živosti in polnosti? V slovenskem slikarstvu so se barve zelo pozno osamosvojile. V abstraktnih krajinah se je izza barvnih aluzij skrival lokalni zemeljski genius loci. Barvitost temnega modernizma je zdržema ohranjala intimnost ateljejskega okolja, šele z akrilom in sitotiskom poparta je barva postala ploska, dekorativna in predvsem javna dobrina, kot so bili vsakdanji predmeti in znaki, ki jih je pokrivala. Postmodernizem (»bad painting«, nova podoba, neoekspresionizem in planimetrija abstraktnih vzorcev, »pattern painting«) je nadvse hrupno sprostil barvitost svojih izdelkov, ker je uporabil umetelne krome in nove tehnološke materiale. Digitalizacija je barve »dematerializirala« v povsem nepregledno količino odtenkov in kombinacij, še zadnji poskus, da bi jih opisali z besedami, se je razblinil v mehanski sistematiki algoritmičnih impulzov. Današnji ustvarjalci podob umetne inteligence so tudi edini pravi poznavalci njene dinamične barvne imažerije, programske operacije in tehnični postopki pa so ključna vsebina takšnih podob. In vendar: tako kot barve nikoli ne zastarajo, le modni okus jih izbira, dviga na površje in prepušča površni pozabi, se tudi tehnike, od ročnega dotika do tehnološkega impulza, znajdejo v isti sodobnosti, v neločljivem skupnem času in sobivanju. Zato zdajšnja razstava ni neka zaključna manifestacija minulih zgodb o posamičnih barvah, temveč se galerija odpre navzven, kot bi sama vstopila v barvni svet, ki ga oblikujejo sodobne umetnice in umetniki. Je nekakšno »odprto delo«, v katerem so barve lahko subjekti in znaki, predmeti in prikazni, tehnologija in zgodbe. Edino, kar jih druži, je stara izkušnja Equrne: nikoli se nismo odpovedali kromofiliji.
|