FINE TUNING
Suzana Brborović, Mitja Ficko
28. 1.–27. 2. 2025

FINE TUNING
Svoj pristop in odnos do slikanja bi lahko primerjal z avanturističnim potovanjem. Znana sta mi okvirna smer potovanja in katera sredstva vzamem s seboj. Vse drugo se zgodi na poti in sproti. Gre za prepustitev toku potovanja in bolj ko se spuščajo cilji, namere in pričakovanja, več presenečenj in iznajdb se lahko zgodi na poti (na sliki).
Slikanje ima dosti opravka s telesom. Ne samo s fizičnim, grobo snovnim telesom, ki vodi čopič in dela poteze, ampak tudi s finosnovnim telesom, katerega del so tudi kvalitete občutenja. Prek kvalitet lastnega občutenja se lahko potopimo v polje bivanja. Med značilnostmi mojega telesnega občutenja bivanja so živo zgoščeno, kondenzirano energetsko udobje, nenehno polzenje, premikanje, celo brezmejno letenje. Dobro občutenje lastnega bivanja je notranja brezmejna kvaliteta. Ohranjata in poglabljata pa ga usmerjena pozornost, mehkoba in nenavezanost.
Proces svojega dela bi lahko poimenoval tudi fluidna navigacija, kjer cilj ni končni objekt, ki ga je potrebno uresničiti, temveč izhodiščna točka poti, po kateri polzim, drsim z vsemi viri zaznavanja.
Fine tuning = proces, rahločutno uglaševanje kakovosti in usklajevanja z materialnostjo poti.
Mitja Ficko
-------
V svojem delu se osredotočam na bivanjsko tematiko, predvsem na razmerje med organskim obstojem in strukturo različnih sistemov okrog nas. Polje raziskovanja kompleksnosti naše eksistence se kaže v večplastnem ustvarjalnem procesu, kjer se barva postopoma nalaga s pomočjo slikarskih tehnik, ki se med seboj prepletajo in s katerimi na sliki pride do izraza odnos med gesto in linearno risbo. Nasproten proces se kaže v kolažih, kjer je med plastmi različnih materialov in barve možno zaznati prostor med njimi in posledično njihove sence. Tematsko se kolaži in slike dopolnjujejo, a vendar kažejo drugačen odnos do prostora. Medtem ko pri slikah velikokrat nalagam in s pomočjo lepilnih trakov odvzemam plasti barve, jih pri kolažih nalagam in jim šele z dviganjem od površine dam končno kompozicijo na sliki. Plasti so kot palimpsest naše zavesti, prek katerih želim zaznavati vsak del slike posebej in ga zato naključno prilagajam v smiselne celote. Poigravam se z idejo izraza »fine tuning«, ki opisuje naše vesolje kot namerno skonstruirano, ustvarjeno in se zato tudi sama podajam v neznane svetove, ki jih postoma uglašujem in kjer prilagajam svojo pozicijo med vesoljskimi telesi. Lebdeče nebule, stopnišča do razgledišča ali pa mreže, ki spominjajo na kupole, vsem je skupna arhitektura vesolja.
Suzana Brborović
Suzana Brborović (1988) je leta 2013 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri prof. Bojanu Gorencu. Leta 2014 se je za daljše obdobje preselila v Leipzig, kjer je študirala slikarstvo v okviru magistrskega programa (Meisterschüler) na Akademiji za vizualno umetnost v Leipzigu in leta 2016 uspešno zaključila študij pod mentorstvom prof. Heriberta C. Ottersbacha. Svoje delo je predstavila na številnih samostojnih razstavah v Sloveniji in tujini. Njena dela so vključena v zbirke, kot so Albertina, Moderna galerija, Riko, Bayer Kulture in druge. Leta 2022 se je preselila iz Leipziga v Kranj, kjer trenutno živi in dela.
Mitja Ficko (1973) je leta 1999 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pod mentorstvom prof. Janeza Bernika in prof. Gustava Gnamuša in leta 2002 magistriral pri prof. Metki Krašovec. Leta 2018 je pridobil naziv docent, od leta 2024 na tej isti ustanovi poučuje slikarstvo. Redno sodeluje z mednarodnim rezidenčnim programom Leipzig International Art Programme (LIA). Svoje delo je predstavil na številnih samostojnih razstavah v Sloveniji in tujini, Njegova dela so del zbirk MG+MSUM Moderna galerija Ljubljana, Muzeja in galerij mesta Ljubljane, Factor Banke, Umetnostne galerije Maribor, Galerije Miklova hiša Ribnica, Mestne galerija Nova Gorica, Gorenja Velenje, SØR Rusche Sammlung Oelde/Berlin, Nemčija, Evropska centralna banka (ECB Bank), Frankfurt, Nemčija, LIA programme Leipzig, Nemčija. Živi in dela v Ljubljani.
.jpg)
Suzana Brborović, OBSERVATION TOWER, 2025, mešana tehnika/kolaž, 143.5 x 103.5 cm
.jpg)
Suzana Brborović, FINE TUNING II, 2024, mešana tehnika/kolaž, 143.5 x 103.5 cm
.jpg)
Suzana Brborović, PRESERVATION, 2025, mešana tehnika/kolaž, 143.5 x 103.5 cm
.jpg)
Suzana Brborović, AS ABOVE, SO BELOW, 2024, mešana tehnika/kolaž, 143.5 x 103.5 cm
.jpg)
Suzana Brborović, MULTIVERSE, 2023, akril na platnu, 170 x 140 cm
.jpg)
Suzana Brborović, WRONG WORLD, 2023, akril na platnu, 120 x 100 cm
.jpg)
Suzana Brborović, FINE TUNING, 2024, akril na platnu, 120 x 100cm
.jpg)
Suzana Brborović, THE FOUNDER, 2024, akril na platnu, 180 x 165 cm
.jpg)
Suzana Brborović, INTERCONNECTED, 2024, akril na platnu, 50 x 40 cm
.jpg)
Suzana Brborović, CHECK, 2023, akril na platnu, 66 x 54 cm
Suzana Brborović, MATE, 2022, akril na platnu, 66 x 54 cm
.jpg)
Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM 2 DEL, III., 2024-25, akril, olje, pršilo na print na sintetično platno, 230 x 185 cm
.jpg)
Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM 2. DEL, II., 2024, akril, pršilo na print na sintetično platno, 230,5 x 195 cm
.jpg)
Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM 2. DEL, II., 2024, akril, pršilo na print na sintetično platno, 230,5 x 195 cm
.jpg)
Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM II., 2023, akril, olje, pršilo na print na sintetično platno, 215 x 186 cm
.jpg)
Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM IV., 2023, akril, pršilo na print na sintetično platno, 215 x 192 cm



.jpg)

.jpg)
.jpg)


.jpg)
--- |